Bohdan Koverdynský

Americký sen (91)

7. 05. 2017 9:09:40
Příběh na pokračování. Autentické životní osudy české emigrantské rodiny v Československu, Rakousku a USA v období od roku 1976 do současnosti. Svépomocné stavební práce v amerických podmínkách. Vancouver, 28. červenec 2000.

Ahoj Ingrid a Franto, letos máme pěkné léto. Horké dny se střídají s chladnějšími. V Maple View jsme měli dobrou úrodu rybízu, nějaké třešně a letní jablka vypadají dobře. V pátek jsem měl elektrickou inspekci naší přípojky a neprošel jsem. Musím mít dvě zemnící tyče a ještě nějakou maličkost. V pondělí zavolám na úřad práce a průmyslů (Labor & Industries) na novou inspekci.

Nedávno jsem rozebral Dodge, vytáhl motor a odvezl jej – ten motor – do dílny na generálku. Už jej mají 3 týdny, asi jsem jim neměl říkat, že nespěchám. V každém případě, Dodge (dodávka, ve které jste také jeli) bude jako nová. Auta zabírají hodně času a stojí hodně peněz, po opravě Dodge bych měl mít aspoň rok pokoj. Po opravě by mi měly zbýt peníze na instalaci čerpadla do studny. Což bude asi 1000 USD na čerpadlo a 60 metrů trubky ve studně, kábl ve studně a příruba na vrchu. Dalších 1000 mě bude stát kábl a různé elektrické součástky na natažení elektriky z přípojky ke studně. Celá práce je závod (slimáků) s deštěm. Oprava Dodge, kopání se nedá dělat v dešti. Naposledy, musím přestavět stan. Konečně jsem našel dobré místo. Trámky mám, elektřina by měla být příští týden – potřebuju si předvrtat spoje v trámech. Až budu mít stan na místě, pak budeme obchodovat! Potom bude mít smysl pro vás přijet – pokud byste chtěli – včetně Vaška. Nemám žádné dluhy, mám všechny potřebné nástroje, peníze vydělávám z domu. Mám v plánu druhý stan. Jeden pro sebe a druhý pro hosty. Potom menší stan s koupelnou. Nakonec postavím pilu – jenom střechu z plachtoviny nad dráhou pily (pásovky), přístřešek na nařezaný materiál.

Od začátku návrhu domu jsem si nebyl jistý, čím vyplnit severní stěny. Cihly musí mít železné tyče v cementové maltě na výztuhu. Do čeho ty tyče zakotvíš? Železo a dřevo nejde dohromady. Takže cihly nepřipadaly v úvahu. Pěnový beton nedýchá a je to beton. Nepřipadá v úvahu. Samozřejmě žádná umělá hmota nepřipadá v úvahu. Dřevo je příliš slabé pro severní stěnu – zlo přichází ze severo-západu podle Číňanů – a skoro každý pokoj bude mít kamna. Po dlouhém rozvažování jsem přišel k názoru, že původní způsob – vepřovice (jíl smíchaný se slámou) je nejlepší materiál na výplň stěn v trámové konstrukci.

Přikládám kartu od Luisy. Začala hned samostatně. Zatím má asi 4-5 zákazníků. Někoho s obrnou a podobné neduhy. Práce se jí líbí. Ve volném čase cvičí, jezdí na kole a studuje na přijímací zkoušky na doktorku přírodního léčení. Vyhrazený čas uplynul.

Václav

Autor: Bohdan Koverdynský | karma: 16.55 | přečteno: 232 ×
Poslední články autora