Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
BK

Komentář Václava Nového ke školám, školství a školometství - pokračování: "Tady bych mel mnoho historek, jako z Feliniho filmu.

Ovsem, at ITP, muj prvni zamestnavatel najimal jenom absolventy M.I.T. Ja jsem byl vyjimkou. Tam me casto spolupracovnici trapili s ruznymi problemy z jejich MIT casu, aby si potvrdili svou nadrazenost. Nejakym zpusobem jsem vzdy vyresil vse jakoby nic. Ale uvedomil jsem si ze M.I.T. je skola zuriveho biti. Domacich ukolu je prilis mnoho a zadani jsou prilis tezka. Takove skoleni nemuze nikoho zvelebit.

1985 jsem pomahal Edovi Cohenovi usporadat "North American School of Programming", kde jsme meli Dijkstru, Hoara, Feijena, Morrise, Griese, Hoochewort, van Gastern atd.

1985 - 1992 jsou ucil jako assistent na Harvardu, s Edem Cohenem.

==========================================

Souhrnem mohu rici ze na vysoke skole se clovek doopravdy nic nenauci. Uz je pozde. V takovem veku clovek musi byt uz na sve vlastni ceste."

0 0
možnosti
BK

Komentář Václava Nového ke školám, školství a školometství (27.10.2016): "Skoly, Skolstvi a Skoleni, vse jsem poznal do zblbeni. Rozhodne jsem byl skolometem. Dnes? Ne. Dnes jsem husita a samurai.

Zacnu Stredni Prumyslovou Skolou Strojni v Sumperku. Tehdy byla rozhodne skolou na nejvyssi urovni. Nemam nic vytknout. Mozna Ing. Malec tam nepatril kvuli spatne povaze. Osobne jsem si oblibil Ing. Drozda, tehdy ucil v soustruznicke dilne, a take Ing. Brezinu, vysluzileho Batovaka.

VUT Brno, fakulta strojni by se temer mohla povazovat za skolu svetove urovne, rozhodne prvni tri roky. Matematika s Prof. Josefem Brezinou ... prekrasne udelana. Cela katedra geometrie ... dokonalost. Dojem jen pokazila termodynamika pana "profesora" Enenkla, vse pod psa, mozna ne jeho vinou, protoze termodynamika dosud nema rozumny matematicky zaklad. Dalsi dva roky na dopravnich strojich u "docenta" Kovarika (z rodiny Wichterle-Kovarik, predvalecni vyrobci aut Wikov) byly urazkou zdraveho rozumu.

UJEP matematicka Informatika (cista matematika) cerstve otevrena katedra nemela patricne kadry a tedy predmety byly normalni cista a numericka matematika. Dobra skola s nemeckym nahledem na matematiku, v duchu 19 stoleti. Mnozi by rekli vynikajici skola, ale behem let jsem objevil jiny pristup k matematice.

Boston University, katedra vypocetni vedy. Typicky americky mismas. Kazdy si muze zvolit co chce, v jakemkoliv poradi (ovsem kazdy predmet ma tak zvane "predpoklady", teoreticky). Vysledkem jsou prednasky, ktere na nic nenavazuji. Ale mnohe jsem nasel! Seznamil jsem se s mym prednasejicim Edwardem Cohenem, jednim z mych nejlepsich pratel, se kterym dodnes udrzuju styk v matematice a ovsem ve formalnich zpusobech programovani.

Take jsem se zde seznamil s Juryem Sestovem, profesorem prednasejicim "vyznamy zaznamu" (denotational semantics). Clovek ruskeho puvodu. Meli jste nekdy profesora, ktery jezdi do skoly na Ducati 1000SS ? Odjizdi s prednim kolem ve vzduchu? Odeny v ruske rubasce."

0 0
možnosti
  • Počet článků 118
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 332x
Bezpečnostní analytik a občasný publicista.

Seznam rubrik