Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
BK

pokračování z předchozího příspěvku:

Japonske silenstvi. Po letech studia japonskeho tesarstvi a take po 3 letech prace pro meho bossa Tsutomu-san mohu svedcit o staro-japonskem pristupu k praci: dokonalost nebo zivot. Na mem Lotusu Supreme kazdy sroubek pres 5 mm byl vnitrne vyvrtan pro usetreni vahy. Nektere srouby a dily byly z titanu. V roce 1983 nikdo ani nevedel, ze titan existuje. Kazda nejmensi podrobnost na kole byla vypracovana, jako by na ni zavisel zivot.

Pokud jde o Tsutomu-san, ten mel loni dopravni nehodu. Nastalo bezvladi a inzenyrska vzpoura. Ja jsem podal vypoved a pozdeji take Mark a Dale. Asi pred mesicem se Tsutomu-san se vratil a laka me zpet..."

0 0
možnosti
BK

"Dopis 65, poznamku o kolech ctu s hruzou. Jak rychle jsem se prizpusobil Americke povrchnosti, neznalosti a hlouposti. Jak rychle jsem si prisvojil myslenky vsazene do hlavy reklamou. Jak malo jsem se naucil ve strojnim inzenyrstvi.

a) Kolo jsem si koupil v roce 1983, Japonsky model Lotus Supreme, za $725 (coz i tehdy nebylo moc). Jiste nebyl duvod k hledani noveho kola. Teprve kolem roku 2000 jsem si uvedomil, ze Lotus Supreme bylo nejlepsi kolo ktere bylo kdy vyrobeno, pocitaje i soucasne modely. Kolo bylo vysledkem cemu rikam japonske silenstvi (vysvetleno dole).

b) Vitus 929, predmet meho chteni, k nam prisel sam 10 let pozdeji jako dar od Vikina zamestnavatele, ktery byl take cyklista. Ten ram nebyl dobry, i kdyz ne zcela spatny. Co jsem mel vedet, bylo ze kazdy material ma vyhody a nevyhody. Neni nejlepsi nebo nejhorsi. Hlinik je pouzitelny a vynikajici kdyz se vyuzije jeho tvarnost.

Ram z hliniku, jako 929, nevyuzil tvarnost hliniku v nejmensim. Tedy nedosahl svych moznosti.

c) Poridil jsem is Selle Italia s duralovymi kolejnickami. Kolejnicky trvaly asi 3 mesice. Hlinik namahany ohybem? Uplne bez komentare.

d) Titanove spice jsou hloupost, at se clovek diva z kterehokoliv pohledu. Pruznost, kterou jsem si pravdepodobne predstavoval, neprichazi z pruznosti spic. Je v pruznosti rafku.

e) Asi rok jsem zkousel ruzne "moderni" pedaly bez klipsen. Nakonec "dynadrive" pedaly s klipsnami na mem Lotusu byly lepsi.

======================================

pokračování v dalším příspěvku...

0 0
možnosti
  • Počet článků 118
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 332x
Bezpečnostní analytik a občasný publicista.

Seznam rubrik