Americký sen (90)

Příběh na pokračování. Autentické životní osudy české emigrantské rodiny v Československu, Rakousku a USA v období od roku 1976 do současnosti. Práce po Stevovi z Geocastu a rozvoj na pozemku. Vancouver, květen, červen 2000.

21. května. Ahoj Ingrid & Franto,  ptáte se, jak se máme a co pořád děláme? Postaru. Já mám mizernou – ačkoli dobře placenou – práci. Ať dělám, co dělám, nemohu dát dohromady víc než 25 hodin za týden. Tak se mi to ekluje. Nezbývá mi, než ji dokončit. Projekt jako Miami bych normálně nevzal, ale Steve (spoluzakladatel Geocastu – jehož jste viděli v televizi!) mě prosil, abych projekt po něm převzal. Takže postaru: ještě mi zbývá splatit 4.500 USD na Passáta, až ho splatím – za měsíc – a dokončím svou práci, pak mohu vybírat, kdy a kde začnu nový projekt.

Viki se stará o domácnost a o koně. Jezdí do Maple View každý den. Já jedu jenom v sobotu. Jedinou věc, kterou jsem dal dohromady, je elektrická přípojka, ve tvaru psí boudy na kuřecích nohách. Vepředu je krabice na wattmetr, hlavní vypínač. Uvnitř je panel s jističi a zásuvka. Celá sestava mi trvala dlouho. Pořád jsem něco zapomínal. Ale naučil jsem se Americký elektrický předpis. Zítra zatelefonuju do místní elektrické společnosti, aby nás připojili. Potom mohu sehnat čerpadlo do studny. Instalaci si nechám udělat (asi 1500 USD). Nejvíce ale potřebuju elektřinu na pohon dlabačky. Nejvíc práce na trámových spojích zabere dlabání děr pro čepy (tady mi selhala čeština, zapomněl jsem, jak se ty díry správně jmenují)... Zatelefonoval jsem. Nic není jednoduché jak to bývalo. Musím mít elektrickou inspekci. Ještě není jasné, jestli mohu mít dočasnou přípojku bez stavebního povolení – které ještě nemám. Uvidíme. Stroje práci nešetří, ale přidělávají. Za ten čas, co mi vzala ta elektrická instalace, jsem mohl mít všechny spoje vydlabané dvakrát.

Možná – když pánbíček dá – budu zproštěn práce pro Univerzitu města Miami. Walker – můj agent – našel společnost, která prodává programy pro zdravotní laboratoře. Když se zbavím Miami aspoň částečně, budu mít víc času na práci v Maple View. Zatím mám provizorně postavený stan a materiál na rám a podlahu stanu. Teď v létě dokončím rám, abychom mohli bydlet v Maple Viw většinu času. Další věc v plánu je druhý stan a potom pila na řezání desek a trámů.

23. června. Nebudu se dál zmiňovat o práci. Čeho jsem se zbavil, zbavil jsem se sám, že jsem dokončil, co bylo dokončit, ne že by mně někdo z něčeho vytáhl. Viki jezdí denně krmit koně. Honza pořád pracuje na stejném místě – ve fotografické laboratoři. Luisa je nezávislá – samostatná podnikatelka. Zatím pracuje jeden den v týdnu, kdy dává masáž. Kromě toho 2x týdně dává hodiny gymnastiky. S Destiny občas závodí na kole. Jsou v místním družstvu „North River Racing“. Destiny hraje na housle. Ve škole ji vybrali do školního smyčcového kvartetu. Ještě nevím, co budu dělat v létě. Zbyl mi jenom jeden projekt – asi 20 hodin týdně, práce z domu. Na zdar.

Václav

 

Autor: Bohdan Koverdynský | pátek 5.5.2017 13:29 | karma článku: 13,65 | přečteno: 249x
  • Další články autora

Bohdan Koverdynský

Americký sen (118)

Příběh na pokračování. Autentické životní osudy české emigrantské rodiny v Československu, Rakousku a USA v období od roku 1976 do současnosti. Kruh se uzavírá. Praha, 21. srpna 2017.

17.10.2017 v 22:07 | Karma: 12,67 | Přečteno: 433x | Diskuse| Poezie a próza

Bohdan Koverdynský

Americký sen (117)

Příběh na pokračování. Autentické životní osudy české emigrantské rodiny v Československu, Rakousku a USA v období od roku 1976 do současnosti. Rekapitulace. Javorová Vyhlídka, jaro 2017.

27.8.2017 v 8:03 | Karma: 15,99 | Přečteno: 492x | Diskuse| Poezie a próza

Bohdan Koverdynský

Americký sen (116)

Příběh na pokračování. Autentické životní osudy české emigrantské rodiny v Československu, Rakousku a USA v období od roku 1976 do současnosti. Nepřátel se nelekejte a Rosie the Riveter. Javorová Vyhlídka, jaro 2015.

23.8.2017 v 11:08 | Karma: 15,77 | Přečteno: 338x | Diskuse| Poezie a próza

Bohdan Koverdynský

Americký sen (115)

Příběh na pokračování. Autentické životní osudy české emigrantské rodiny v Československu, Rakousku a USA v období od roku 1976 do současnosti. Chemická závislost. Javorová Vyhlídka, červenec 2014.

22.8.2017 v 17:44 | Karma: 11,22 | Přečteno: 290x | Diskuse| Poezie a próza

Bohdan Koverdynský

Americký sen (114)

Příběh na pokračování. Autentické životní osudy české emigrantské rodiny v Československu, Rakousku a USA v období od roku 1976 do současnosti. Jak se zbavit odpudivé pijavice. Javorová Vyhlídka, 25. května 2014.

20.8.2017 v 6:58 | Karma: 11,70 | Přečteno: 349x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Izrael pokročil v přípravě akce v Rafáhu, civilisty ochrání, uvedl mluvčí vlády

24. dubna 2024  16:55

Izrael pokročil v přípravách pozemní operace namířené proti palestinskému hnutí Hamás v Rafáhu na...

V nahrávkách si stěžoval na bankovky. Bystroně z AfD potápí důkazy

24. dubna 2024  16:53

Nové důkazy v kauze německého politika strany Alternativa pro Německo Petra Bystroně potvrzují...

Bývalý ředitel finančního úřadu kryl úniky a bral „dárky“, dostal podmínku

24. dubna 2024  15:01,  aktualizováno  16:48

Bývalý ředitel brněnského finančního úřadu Miroslav Kuba si už třikrát vyslechl podmíněný trest za...

Nenávist vůči Ukrajincům, segregace Romů. Amnesty International kritizuje Česko

24. dubna 2024  2:28,  aktualizováno  16:44

Ukrajinští uprchlíci se loni v Česku potýkali s nenávistnými projevy a diskriminací, pokračovala...

  • Počet článků 118
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 332x
Bezpečnostní analytik a občasný publicista.

Seznam rubrik