Americký sen (97)

Příběh na pokračování. Autentické životní osudy české emigrantské rodiny v Československu, Rakousku a USA v období od roku 1976 do současnosti. Dobroty z Mikrosoftu vs. Linux a Edgar Cayce. Vancouver, 1. pololetí 2002.

27. února. Ahoj Ingrid, Franto, děcka a zvířata, vyzvedla jsem nejčerstvější fotky a musím rychle psát, neboť se mně zde trousí ukňouraná děcka jedno po druhém – postel, kde píšu, je umístěna v kuchyni – lednička za dveřma po mojí levé straně, dětské pokoje do písmene S po mé pravé straně a neustálé šoupání papučí po dřevěné podlaze – jako tkanička po jazyku. Posílám fotky. 

Cesta na Maple View drží, nikdo ji zatím nekazí, ale oni by velice rádi. Jakmile Václav pustí leadership, hned to zase spadne pod rukama ňoumů – to je slovo, které mě naučila Ingrid. Koncem prosince jsem scházela cestu k autu, protože bylo náledí, v kovbojských botách, aby se nesypal horem sníh, uklouzla jsem a abych nepadla na vzácný zadek, obě zápěstí jsem obětovala a dnes jsem si sundala vyztužovadla, už to stačí. Včera a dnes bylo slunečno a mnoho pupenců se otevřelo, lososové maliny vykvetly na jižním svahu dole, jak jste sázeli třešně, víc nahoru – kde je stan, hned tam byla včela. Kočky se rychle přeorientovaly na lapání ptáků, mám pro ně nachystané zvonečky na obojky, budou-li úspěšné. Je to dlouhý dopis, neboť obrázek je za tisíc slov.

Viki

P.S. Kočky jsme si museli sehnat hned dvě do Maple View, myší bylo dost. Od prosince 19 jsou ve věčných lovištích, co jsem viděla. A dva krtci a jeden křeček – toho Ben, kocour modrooký, snědl. Myši mu nechutnají, ani krtkové nejí. Honza drží kocoura Jerry. Ben & Jerry je zmrzlina z Vermontu a kocouři jsou bratři. Jerry má žluté oči, když kouká.

Na Františka ty koně čekají, musí jezdit. Destiny klisny moc nechce, jsou náladové. Bohouš se učí turecky? Turci jsou blázni.

4. května. Ahoj Ingrid, Franto, děcka, další dílko za opaskem. Tentokrát, od začátku – do konce, projekt byl jen dřinou a mizérií. Ani špetka inspirace. Mí spolupracovníci mnoho nepomohli. Larry má snahu, ale nemá znalosti. Evžen má snahu, učí se potřebné znalosti, zatím je začátečník. Ehsan nemá snahu ani znalosti, je jenom překážkou. Skoro bych řekl, celý rok byl k ničemu. Má odměna – 40.000 USD - byl také více než méně podfuk. Prezident mi napsal, doslova, tady Vám dávám balík akcií – vše přijde poštou. Za dva měsíce se poptávám, copak se stalo s tou poštou? Jo, jo, už jde: nejdřív ale podepiš „vyrozumění o nesoutěžení“ (non – compete agreement). Tak jsem to podepsal, to by mě ani nenapadlo, abych se dal na podobný projekt o své vlastní vůli. A tu máš čerte kropáč, asi za měsíc papíry přišly. „Pane Nový, tady máte akcie (stocks), 800 jich Vám dáme, po pěti letech služby!“ 160 každým rokem. Do prvního srpna vydržím, ale ani den déle. Což mi hodí asi 8.000 USD. 

Jedna věc mě ale těší. ADP vybavuje počítači přes 20.000 prodejen aut. Během letošního roku  většina prodejen přejde na nový operační systém Linux. Což bylo mé dílko. Linux je „zadarmíčko“, byl vytvořen jako koníček programátorů, pod veřejnou licencí. Kdokoli jej může použít, pokud neodstraní licenci a pokud takový program neprodá za peníze. Linux je slušný operační systém. Když Linux přibývá, sraček z Mikrosoftu ubývá. Což je dobře nejen z principu, ale taky proto, že jsem teď puncovaný odborník, kované v Linuxu a kované v „jádře“ Linuxu (Linux kernel).

11. května. Tak jsem jel jednou domů z práce autobusem. Ve Vancouveru jsem měl asi deset minut přestávku, zašel jsem do prodejny – knihkupectví s použitými knihami. Do oka mi padla kniha se jménem Edgar Cayce (čteno pravděpodobně kejsi). Před mnoha lety, ještě v Bostonu, jsme si oblíbili čistící a léčivé drobnosti z prodejny Home Health (zdraví podomácku). Prodejna v duchu Edgara Cayceho. Knihu jsem si koupil a přečetl. Nebudu se zmiňovat o podrobnostech v životopisu: je to neuvěřitelná divočina, bez knihy schází podklad pravdy. V krátkosti: Edgar se denně, asi 45 let, uvedl do transu, ve kterém odpovídal na otázky. Většinou o zdraví, většinou na dálku skrze dopisy, které mu byly čteny. Odpovídal španělsky, když se tazatel ptal španělsky, nebo italsky nebo německy. Edgar v normálním stavu uměl jen americky. Ve svém životě dal asi 12.000 zdravotních rad. V mnoha případech beznadějně nemocní, kteří přišli, odešli vyléčení. Častěji předepsal cvičení, změnu životních návyků a různá užívání – ta jsou dnes k mání z Home Health. Jinak Edgar dal dalších 18.000 rad, které se týkaly životních rozhodnutí. Řekl bych, že vyléčil možná 10x, možná 100x víc lidí než Kristus. Dal 10x a možná 100x víc rad. V životě jsem o Caycem neslyšel, až minulý týden.

V Maple View jsem dokončil – téměř – verandu u stanu. Nemám schody, ale ty zvlášť nepotřebuju. Prkna na podlahu ve verandě jsem vlastnoručně vyřezal z klády. Každé je asi 20 cm široké a 2 m dlouhé. 12 prken. Teď jsem Tateguši-san, mistr dřevořez po japonsku... Ne zrovna mistr, ale řezat pilou jsem se naučil. Na počátku jsem se nadřel, abych uřízl jednu desku za den. Teď uříznu desku za 45 minut, celkem lehce. Tesařské spoje se musí dělat rychle, než vyprchá soustředění. Nepřesný řez se musí napravit zdlouhavým začišťováním. To je vše. Za posledních dvanáct měsíců jsem promarnil asi 16 týdenních opušťáků v práci. Zítra začnu navrhovat pilu. Rýsovací prkno mám ve stanu, v Maple View.

Skleník se nám osvědčil. Jen potah z levné umělé hmoty je celý dotrhaný a vyspravený kačení páskou. Na podzim jej vyměním za lepší. Jílová stěna blízko kamen ve skleníku drží dobře, bez zvláštní ochrany proti dešti. 

Uvnitř jsme začali nakličovat různé rostliny, Viki přesazovala postupně ven. Už nám rostou velcí saláti, kedlubny, okurky, rajčata, papriky a další neznámé – nezaregistrované rostliny. Také jsme mluvili s našimi sousedy na jih – za hranicí pozemku blízko skleníku. Zdají se rozumní. Společně jsme nechali vyměřit hranici, abychom mohli postavit plot. Jsem tomu rád. Budu moct zasadit v té oblasti několik ovocných stromů.

Před několika dny nám přišel dopis od Bohouše. Napsal nám, že se chystá na Ramzovou. Kojoti z Maple View ho pozdravují. V poslední době obcházejí blízko a drze. Buddy se s nimi popral a oni mu odkousli kus šunky. Viki taky potkala našeho medvěda, ale medvěd si jenom šel po svém. Jako obyčejně.

Dávno, možná před dvěma měsíci, nám přišel dopis od Vaška. Dal jsem mu radu, aby dal občas očím odpočinek od brýlí. V dopise se zmiňuje, že ho bolí oči, když brýle nenosí. Nic se nemá přehánět. Vašku, všimni si, co dělá očím dobře, snaž se je odvyknout od brýlí chytrostí, ne násilím. Nebo válkou proti brýlaté ose. Fertig!

Václav, tateguši-san

Autor: Bohdan Koverdynský | sobota 3.6.2017 21:39 | karma článku: 13,62 | přečteno: 323x
  • Další články autora

Bohdan Koverdynský

Americký sen (118)

17.10.2017 v 22:07 | Karma: 12,67

Bohdan Koverdynský

Americký sen (117)

27.8.2017 v 8:03 | Karma: 15,99

Bohdan Koverdynský

Americký sen (116)

23.8.2017 v 11:08 | Karma: 15,77

Bohdan Koverdynský

Americký sen (115)

22.8.2017 v 17:44 | Karma: 11,22

Bohdan Koverdynský

Americký sen (114)

20.8.2017 v 6:58 | Karma: 11,70

Bohdan Koverdynský

Americký sen (113)

17.8.2017 v 19:38 | Karma: 12,76

Bohdan Koverdynský

Americký sen (112)

13.8.2017 v 6:13 | Karma: 13,62

Bohdan Koverdynský

Americký sen (111)

8.8.2017 v 18:50 | Karma: 11,64

Bohdan Koverdynský

Americký sen (110)

7.8.2017 v 21:53 | Karma: 9,22

Bohdan Koverdynský

Americký sen (109)

3.8.2017 v 20:44 | Karma: 11,67

Bohdan Koverdynský

Americký sen (108)

29.7.2017 v 8:54 | Karma: 12,70

Bohdan Koverdynský

Americký sen (107)

26.7.2017 v 22:08 | Karma: 15,48

Bohdan Koverdynský

Americký sen (106)

24.7.2017 v 21:07 | Karma: 9,50

Bohdan Koverdynský

Americký sen (105)

6.7.2017 v 8:31 | Karma: 10,79

Bohdan Koverdynský

Americký sen (104)

3.7.2017 v 19:45 | Karma: 12,12

Bohdan Koverdynský

Americký sen (103)

30.6.2017 v 15:56 | Karma: 14,95

Bohdan Koverdynský

Americký sen (102)

28.6.2017 v 19:07 | Karma: 12,51

Bohdan Koverdynský

Americký sen (101)

26.6.2017 v 20:48 | Karma: 12,16

Bohdan Koverdynský

Americký sen (100)

21.6.2017 v 8:24 | Karma: 13,48

Bohdan Koverdynský

Americký sen (99)

16.6.2017 v 21:46 | Karma: 16,33
  • Počet článků 118
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 332x
Bezpečnostní analytik a občasný publicista.

Seznam rubrik