Americký sen (105)

Příběh na pokračování. Autentické životní osudy české emigrantské rodiny v Československu, Rakousku a USA v období od roku 1976 do současnosti. O jídle a ježíšovské dráze Johanna Schnitzera. Vancouver, 19. listopadu 2004.

Ahoj Ingrid a Franto, dobře by se četlo, kdyby to tak někdo napsal. Námětů mám víc než se dá rozepsat, bez ohledu na čas. Luisa má povídku o neuvěřitelném úsilí při zvládání prohnilé historické matematiky. Destiny Vám zase určitě řekla o dobrých přátelích a výpovědích z bytu za časů, kdy žila v Pullmanu. Já jen dodám: byla to sranda za všechny prachy. A teď pracuju 10 hodin denně, abych to dohnal. Honza si mele pomalu, ale jistě, po svém: dostává víc práce a častěji v programování. Pracuje asi 3 dny v týdnu. Chci se rozepsat o něčem jiném. O jídle. Mně nic nevoní. Občas se mi podaří upéct nebo uvařit něco napůl slušného. Jenom napůl, protože nemám poctivé polotovary. V létě jsem se rozhodl, že si budu mlít vlastní mouku. Koupil jsem si ruční mlýnek “Schnitzer OH-1291”. Výběr v mlýncích je ohromný, ale tenhle vypadá dobře. Vypadá tak dobře, že jsem si řekl: ten Schnitzer ví, co dělá. Google + Schnitzer = celá historie. Johan Schnitzer začal zubařskou praxi v 50. letech v jižním Německu na hranicích se Švýcarskem. Všichni dospělí měli zuby bez kazu, všechna děcka měla zkažené zuby. Tak začala jeho Ježíšovská dráha, která pokračuje dodnes. Zdraví záleží na stravě. Nejpodstatnější část stravy jsou zrniny. Moderní mouka je k ničemu. Čerstvě mletá mouka (mouka mletá z celého zrna, nepřesátá, mouka se vším všudy) má téměř všechny živiny, které člověk potřebuje. Schnitzer se specializuje v neléčitelných nemocech, které léčí téměř bez výjimky. Cukrovku, lepru…. Napsal několik knih. Já mám dvě. “Schnitzerova Normální Strava” a “Pečeme z celozrnné mouky”. Já peču 3x týdně rohlíky z čerstvé mouky. Rozdíl je takový, že mě pohnul k napsání tohoto dopisu. Franto, zkus to jednou upéct tímto způsobem! Jeden rohlík ti vyjasní, jak se léčí cokoliv. Já nevím, jestli ještě máš nějaké potíže, ale i když nemáš, ty rohlíky jsou dobré. Spíš dalamánky než rohlíky. Mimochodem, čerstvé mletí znamená, že já dám vodu, kvasnice a sůl do mísy a melu mouku přímo tamtéž. Mletá mouka není ani na vteřinu volně ve vzduchu. To by mohlo stačit. Pokud Vás to zajímá, přečtěte si podrobnosti na www.dr-schnitzer.de. Zdraví, Václav

Autor: Bohdan Koverdynský | čtvrtek 6.7.2017 8:31 | karma článku: 10,79 | přečteno: 258x
  • Další články autora

Bohdan Koverdynský

Americký sen (118)

17.10.2017 v 22:07 | Karma: 12,67

Bohdan Koverdynský

Americký sen (117)

27.8.2017 v 8:03 | Karma: 15,99

Bohdan Koverdynský

Americký sen (116)

23.8.2017 v 11:08 | Karma: 15,77

Bohdan Koverdynský

Americký sen (115)

22.8.2017 v 17:44 | Karma: 11,22

Bohdan Koverdynský

Americký sen (114)

20.8.2017 v 6:58 | Karma: 11,70